Previous Page  408 / 449 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 408 / 449 Next Page
Page Background

288

a) Penilaian Pelajar dan Penganugerahan Pensijilan

Setiap kursus mempunyai Pelan Perancangan

Pengajaran (Lesson Plan, L1) yang memberi

maklumat berkenaan penilaian yang dibuat atas

kursus tersebut. Bagi kursus yang mempunyai Ujian

dan Peperiksaan Akhir, kertas-kertas ujian dan

kertas peperiksaan akan melalui sistem semakan

kertas soalan. Bagi kursus pelajaran yang dinilai

berdasarkan Kerja Kursus dan Peperiksaan Akhir,

wajaran Kerja Kursus maksimum adalah 60% dan

wajaran Peperiksaan Akhir maksimum adalah 50%.

Bagi mata pelajaran yang berdasarkan kepada 100%

Kerja Kursus, ia dilaksanakan mengikut rubrik dan

prosedur yang ditetapkan oleh Fakulti masing-

masing.

Penilaian dan penganugerahan kelayakan akademik

kepada pelajar ada dinyatakan dalam Buku

Peraturan Akademik dan Buku Panduan Akademik.

Universiti amat mengambil berat tentang motivasi

pelajar dengan menganugerahkan mereka yang

layak dan berjaya di beberapa peringkat. Antara

penghargaan yang diberikan adalah seperti

Anugerah Dekan di peringkat Fakulti untuk setiap

semester dan Anugerah-anugerah Khas semasa

Majlis Konvokesyen.

Rujuk A 53:

i. Buku Konvokesyen

2017

ii. Buku Konvokesyen

2016

iii. Buku Konvokesyen

2015

iv. Buku Konvokesyen

2014

Rujuk A 54:

i. Minit Mesyuarat

Penyelarasan Anugerah

Konvokesyen UPNM Bil.

1/2017

ii. Kategori Anugerah,

Syarat dan Kriteria

Pencalonan Anugerah

Akademik Ijazah

Sarjana Muda Sempena

Istiadat Konvokesyen

Ke-6 UPNM

Rujuk A 55:

Cabutan Minit Mesyuarat Senat

66 Bil. 5/2017 bertarikh 5

September 2017 berkenaan

Pengurniaan Ijazah Pelajar

Senat juga berperanan menilai dan memperakukan

keputusan peperiksaan pelajar. Penilaian pelajar

adalah melalui proses penelitian dan kelulusan di

peringkat Fakulti melalui Jawatankuasa Akademik.

Seterusnya, Penilaian ini diangkat ke Jawatankuasa

Rujuk A 56:

i.

Buku Panduan

Maklumat

Penubuhan dan

Terma Rujukan atau